Založ si blog

Ruská vláda zrušila obmedzenia kvôli korone.

V októbri minulého roku som telefonoval s kamarátom v Moskve. Bol ako keby ho prešiel valec, práve sa on aj jeho manželka spamätávali z korony. Prichádzajúca druhá vlna zastihla aj ich.

Bol zvedavý, ako sú na tom s koronou v Moskve teraz, a tak som mu zavolal. Zaujímalo ma hlavne, čo mi povie o vakcíne Sputnik.

Jeho odpoveď bola trochu sarkastická. Povedal, že vláda sa rozhodla, že kým všetkých nezaočkujú Sputnikom, tak Sputnik nebude mať žiadne vedľajšie účinky. Ale jeho syn je zaočkovaný Sputnikom.

Pýtal som sa, či sa u nich dá očkovať aj inou vakcínou. Povedal, že ani veľmi nie. Vraj nejaká izraelská firma chcela v Moskve očkovať Pfizerom za 600 € na osobu, ale veľmi rýchlo si to rozmyslela, po tom, čo proti nej zasiahli úrady.

Potom mi povedal, že Sputnikom sú zaočkovaní aj zamestnanci amerického veľvyslanectva v Moskve. Vraj im z Ameriky neboli schopní zaručiť vakcínu, tak požiadali Rusov. https://www.washingtonpost.com/national-security/state-department-coronavirus-vaccine-diplomats/2021/02/17/ec507e84-70d5-11eb-a4eb-44012a612cf9_story.html

Zaujímal som sa, ako to u nich je s obmedzeniami, s home officeom, zákazom vychádzania a tak. Povedal, že už 2 týždne (od 8.3.2021) je všetko po starom. Dôchodcom a študentom obnovili platnosť dotovaných kariet na MHD, študenti sa vrátili do škôl, obchody, kiná, reštaurácie sú otvorené. Môžu chodiť do práce, aj keď zostala možnosť práce z domu.

Študenti VŠ, ktorí boli tento rok pripravený obhajovať diplomové práce cez ZOOM teraz musia prerábať práce a uviesť na nich, že ich obhajovali prezenčne.

Nechcel som mu veriť. To vás vláda vôbec nechráni pred koronou? Odpovedal, že najväčšie prírastky nakazených mali pred Novým rokom. Potom to začalo padať a pred dvoma týždňami sa dostali na jednu tretinu toho počtu.

A tak podľa neho vláda zmenila bezpečnostné opatrenia z príkazu na odporúčanie a k veci sa postavila tak – buď sa nechajte zaočkovať, alebo zomrite.

A bezplatne zaočkovať sa môžete nechať na každom rohu. Očkovacie stanice sú aj v nákupných centrách, napríklad v GUMe, vedľa Červeného námestia. Povedal, že polovica jeho známych buď koronu už mala, alebo sú zaočkovaní.

Hovoril som mu, že tu u nás máme aj popieračov korony, rúška nenosia z princípu. On na to povedal, že takí sa nájdu vždy a všade.

Jeden jeho známy sa bil do hrude, aký je on hrdina, rúško nosiť nebude. Potom chytil koronu on a od neho celá jeho rodina. Pričom býva niekde ďaleko mimo Moskvu, mimo civilizáciu. Prežili to, ale mali problém so základnými potrebami, nemal kto ísť nakúpiť.

Pýtal som sa ho, či teda s koronou už v Rusku skončili. Povedal, že nie, ešte si treba dávať pozor, ešte to nejakú dobu potrvá, ale z najhoršieho sú vraj už vonku.

Minulý týždeň vraj oslavovali mamine narodeniny v reštaurácii a okrem nich bol obsadený iba jeden jediný stôl. Aj kiná sú prázdne. Ľudia sa z lockdownu stále ešte nerozhýbali. Preto ich vláda podporuje domáci cestovný ruch a prepláca 20% nákladov na domácu dovolenku.

Trošku som si googlil na ruskom internete, ako to s koronou vyzerá v Rusku. V Moskve sa dá objednať na očkovanie, ak patríte k vybranej skupine občanov, tak sa môžete dať zaočkovať hneď a bezplatne. Vybraných skupín občanov je 26, pri zbežnom skúmaní som nezistil, koho vlastne nezaočkujú.

Našiel som aj varovanie nejakého lekára, že 50% ľudí prestalo nosiť rúška a to môže viesť k tretej vlne pandémie. Súčasne konštatuje, že ruské zdravotníctvo je na tretiu vlnu pripravené. https://iz.ru/1139769/2021-03-20/infektcionist-otcenil-veroiatnost-rosta-zabolevaemosti-covid-19-v-rossii

Mal som z kamaráta aj z toho rozhovoru dobrý pocit. Toto je cesta – vydržať obmedzenia, nechať sa zaočkovať a potom príde normálny život. Aj keď sa možno mýlim, ale s takou predstavou sa mi žije lepšie.

Keď vás vlastné deti znenávidia – Syndróm zavrhnutia rodiča

22.09.2022

Čo môže byť bolestivejšie ako zažiť, že vás vaše deti – vaša vlastná krv – odmietajú? Povedia vám, že vás nenávidia. Hovoria, že vás už nikdy nechcú vidieť. Tvrdia, že s vami nikdy nemali láskyplný vzťah: Ani v časoch, keď ste si medzi kreslami pod dekou urobili bunker – „To bola nuda, nikdy som to nerobila rada.“ Ani vtedy, keď ste sa k sebe túlili pri [...]

Rôzne podoby post-covidového syndrómu

31.05.2021

V poslednej dobe sa na mňa začali obracať klienti, ktorí sa po prekonaní covidu cítia unavení, smutní, majú bolesti brucha, hlavy, celého tela, búšenie srdca a podobne. A hovoria, že majú postcovidový syndróm. Na mojej webovej stránke mám Test emočných blokov, ktorý je v skutočnosti testom na posttraumatickú stresovú poruchu. Po vyplnení toho testu týmto ľuďom [...]

Manžel a dcéra majú zvýšenú teplotu, strašne sa bojím korony

19.11.2020

„Pozajtra ideme všetci na testy. Ja síce teplotu nemám, ale som psychicky na dne. Sestra s manželom majú teplotu tiež, kolegynin manžel leží na pľúcnej ventilácii. Bojím sa, že to s nami zle dopadne.“ Povedala mi do telefónu moja kamarátka a dlhoročná klientka Radka. A či by som jej mohol s tým pomôcť. Dohodli sme si Skype konzultáciu na druhý deň, v pondelok. [...]

veliteľská budova, Banská Bystrica

Pôsobili v nej povstaleckí hrdinovia Golian a Viest. Veliteľskú budovu rezort obrany vynoví za takmer 13 miliónov

24.04.2024 07:00

Je dôležitou súčasťou našej histórie a zaslúži si pozornosť, zhodujú sa Banskobystričania pri pohľade na tamojšiu pamiatku v podobe Veliteľskej budovy.

vojna na Ukrajine, Kyjev, cintorín

ONLINE: Rusi obišli nedávno vybudovanú ukrajinskú obranu. Balík pomoci schválil aj americký Senát

24.04.2024 06:00

Dobytie Očeretyne znamená, že sa Rusku podarilo obísť severné krídlo nedávno vybudovanej ukrajinskej prednej línie, vrátane mínových polí a zákopov.

Martina Šimkovičová, Robert Fico

Zmeny pre RTVS. Narazí zákon na Čaputovú alebo sa čaká na Pellegriniho? Šimkovičová ešte nemá meno nového riaditeľa

24.04.2024 06:00

Nový zákon o STVR dostal od Legislatívnej rady vlády zelenú. Vláda má o ňom rokovať na výjazdovom rokovaní.

Ukrajina, Charkov

Dokážu zastaviť Rusov? Západné zbrane prídu, ale Ukrajincom chýbajú vojaci, obávajú sa experti

24.04.2024 06:00

Prichádza západná vojenská pomoc pre Ukrajinu neskoro? Rusko dokázalo za posledné mesiace na bojisko posielať stále viac mužov.

Alexander Birčák

Pokojnou mysľou vyriešime každú úlohu.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 13
Celková čítanosť: 38263x
Priemerná čítanosť článkov: 2943x

Autor blogu

Kategórie