Založ si blog

Manžel a dcéra majú zvýšenú teplotu, strašne sa bojím korony

„Pozajtra ideme všetci na testy. Ja síce teplotu nemám, ale som psychicky na dne. Sestra s manželom majú teplotu tiež, kolegynin manžel leží na pľúcnej ventilácii. Bojím sa, že to s nami zle dopadne.“ Povedala mi do telefónu moja kamarátka a dlhoročná klientka Radka. A či by som jej mohol s tým pomôcť.

Dohodli sme si Skype konzultáciu na druhý deň, v pondelok. A dal som jej aj domácu úlohu – nech sa zamyslí, akú šokujúcu situáciu jej pripomína to, čo teraz prežíva.

Na konzultácii mi potom povedala, že táto situácia jej pripomína chvíle z detstva, keď k nim v nedeľu poobede chodievala mamina mama na návštevu. Hlavnou témou babkiných rozhovorov s mamou bolo to, kto v dedine má akú strašnú chorobu, komu vypadali vlasy, kto zomrel akou strašnou smrťou.

Radka mala vtedy asi 10 rokov a babkine rozprávanie v nej vyvolávalo obrovský strach zo smrti. Stále sa pozorovala, či jej nevypadávajú vlasy a či sa u nej neprejavujú tie príznaky, o ktorých babka hovorila.

Babkin manžel zomrel pomerne mladý na zlyhanie ľadvín tesne predtým, ako sa Radka narodila.

Pomocou svalového testu som pomeral, aký emočný blok tak dolieha na Radku. Ukázalo sa, že to bol babkin strach zo strašnej choroby, ktorý súvisel so smrťou jej manžela.

Pomocou mentálnej techniky som jej ten blok uvoľnil a Radka pri tom cítila, ako z nej odchádza napätie.

Pri rozhovore som ešte zistil, že sa Radka veľmi hnevá na babku a mamu, že v detstve v jej prítomnosti rozprávali o takých strašných chorobách. A nikto jej nevysvetlil, že také choroby nemajú všetci, že to sú iba zriedkavé prípady.

Ona si po tých rozhovoroch myslela, že to dostane každý a je iba otázkou času, kedy to dostane aj ona. Spomenula si napríklad, ako si asi rok počítala, koľko jej denne vypadlo vlasov.

Preto sme použili ďalšiu techniku na uvoľnenie Radkinho hnevu na babku za tie katastrofické príbehy, ktoré v detstve rozprávala.

Ďalší deň, v utorok, ju na testoch čakala prekvapujúca správa – manžel a dcéra boli pozitívni a ona negatívna.

V piatok, 4 dni po konzultácii mi Radka napísala email: „Moji dvaja pozitívni sa majú už chvála Bohu dobre. Manžel funguje úplne normálne, dcéra sa zotavuje.

Nás čaká pretestovanie už v pondelok, tak som naozaj zvedavá, ako to dopadne. Lebo už to, že som na prvom testovaní v utorok vyšla negatívna je malý zázrak – veď som neustále v infekčnom prostredí. Cítim sa zatiaľ fajn.

Žiaľ, dnes sme zaznamenali aj smutnú správu, kolegynin manžel zomrel na covid. Jeho syn chodí do triedy s mojim synom.

Ešte raz ti ďakujem za úpravu emočných blokov, vďaka ktorej som celú situáciu zvládla a aktívne ju pomáham zvládnuť aj celej mojej rodine. Byť dlho v karanténe a ešte z takého hrozivého dôvodu je náročná skúška, no zároveň neoceniteľní skúsenosť.“

V utorok mi Radka poslala sms: „Zdá sa, že zázraky sa dejú a my sme toho dôkazom. Všetci sme mali včera test negatívny. Ďakujem.“

Ak aj vy prežívate v súvislosti s pandémiou úzkosti a strach, môže to byť spôsobené emočnými blokmi z minulosti. Vtedy je dobré vyhľadať emočné odblokovanie, aby sa vám uľavilo.

Keď vás vlastné deti znenávidia – Syndróm zavrhnutia rodiča

22.09.2022

Čo môže byť bolestivejšie ako zažiť, že vás vaše deti – vaša vlastná krv – odmietajú? Povedia vám, že vás nenávidia. Hovoria, že vás už nikdy nechcú vidieť. Tvrdia, že s vami nikdy nemali láskyplný vzťah: Ani v časoch, keď ste si medzi kreslami pod dekou urobili bunker – „To bola nuda, nikdy som to nerobila rada.“ Ani vtedy, keď ste sa k sebe túlili pri [...]

Rôzne podoby post-covidového syndrómu

31.05.2021

V poslednej dobe sa na mňa začali obracať klienti, ktorí sa po prekonaní covidu cítia unavení, smutní, majú bolesti brucha, hlavy, celého tela, búšenie srdca a podobne. A hovoria, že majú postcovidový syndróm. Na mojej webovej stránke mám Test emočných blokov, ktorý je v skutočnosti testom na posttraumatickú stresovú poruchu. Po vyplnení toho testu týmto ľuďom [...]

Ruská vláda zrušila obmedzenia kvôli korone.

22.03.2021

V októbri minulého roku som telefonoval s kamarátom v Moskve. Bol ako keby ho prešiel valec, práve sa on aj jeho manželka spamätávali z korony. Prichádzajúca druhá vlna zastihla aj ich. Bol zvedavý, ako sú na tom s koronou v Moskve teraz, a tak som mu zavolal. Zaujímalo ma hlavne, čo mi povie o vakcíne Sputnik. Jeho odpoveď bola trochu sarkastická. Povedal, že vláda sa [...]

znásilnenie. násilie, týraná žena,

Amnesty: Situácia v oblasti ľudských práv na Slovensku sa v roku 2023 nezlepšila

24.04.2024 09:14

Slovensko ani v minulom roku neratifikovalo Istanbulský dohovor.

nevidiaci, Levoča

Nevidiaci v dnešnom svete: ohrozuje nás čoraz viac nástrah a prekážok

24.04.2024 09:00

Zrakovo postihnutí vyzývajú projektantov a investorov verejných projektov, aby sa na svoje diela dívali aj z pohľadu ľudí bez zraku.

veliteľská budova, Banská Bystrica

Pôsobili v nej povstaleckí hrdinovia Golian a Viest. Veliteľskú budovu rezort obrany vynoví za takmer 13 miliónov

24.04.2024 07:00

Je dôležitou súčasťou našej histórie a zaslúži si pozornosť, zhodujú sa Banskobystričania pri pohľade na tamojšiu pamiatku v podobe Veliteľskej budovy.

vojna na Ukrajine, Kyjev, cintorín

ONLINE: Rusi obišli nedávno vybudovanú ukrajinskú obranu. Balík pomoci schválil aj americký Senát

24.04.2024 06:00, aktualizované: 08:59

Dobytie Očeretyne znamená, že sa Rusku podarilo obísť severné krídlo nedávno vybudovanej ukrajinskej prednej línie, vrátane mínových polí a zákopov.

Alexander Birčák

Pokojnou mysľou vyriešime každú úlohu.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 13
Celková čítanosť: 38274x
Priemerná čítanosť článkov: 2944x

Autor blogu

Kategórie