Založ si blog

Chcem sa zabiť.

Moja dlhoročná klientka Anna prišla na  konzultáciu s tým, že už niekoľko týždňov jej chodia po rozume myšlienky na smrť. Pred niekoľkými dňami, keď šoférovala auto, nejaký hlas v hlave jej začal našepkávať: „Strhni volant a naraz v plnej rýchlosti do piliera diaľničného mostu.“ To ju vyburcovalo k akcii a objednala sa na konzultáciu.

Opýtal som sa Anny, kto by jej mohol želať smrť. Anna bez zaváhania odpovedala, že prvá manželka jej súčasného manžela. Exmanželka totiž veľmi ťažko znášala, že sa jej exmanžel znova oženil a založil si rodinu. Najväčšia rana pre ňu bola, keď jej dcéra prišla bývať k svojmu otcovi a Anne.

Anna mávala niekedy pocity, že by mohla exmanželkinu nenávisť k sebe krájať a to napriek tomu, že sa nikdy osobne nestretli.

S pomocou indikátora som nameral emočný blok – veľmi silnú exmanželkinu sugesciu smrti pre Annu. A v priebehu hodiny sa mi ten blok aj podarilo upraviť (zrušiť). Anna mala pocit, ako keby z nej spadla čierna deka a veľmi sa jej uľavilo.

Na konci konzultácie sa ma Anna opýtala, čo som jej dnes upravoval. Odpovedal som jej, že exmanželkine sugescie smrti pre ňu. Anna sa veľmi čudovala, ako na ňu môžu pôsobiť exmanželkine sugescie, keď sa nikdy nestretli, ani nerozprávali.

Vysvetlil som jej, že na to, aby sme začali reagovať na sugescie (podmanivé príkazy) iného človeka, nemusíme sa s ním stretnúť, alebo rozprávať. Každý z nás má totiž takzvané zrkadlové neuróny, s pomocou ktorých dokážeme vnímať emócie iných ľudí. Dobre sa to prejavuje pri telefonickej telepatii.

Väčšina ľudí má takú skúsenosť, že si niekedy na niekoho spomenuli a ten človek im o chvíľu zatelefonoval. Túto schopnosť vnímať zámer iného človeka na diaľku umožňujú práve zrkadlové neuróny.

Anna sa ma znepokojene opýtala, či sa jej myšlienky na smrť nebudú vracať, keď ju exmanželka aj naďalej nenávidí. Odpovedal som jej, že exmanželkina sugescia nenávisti na ňu začne pôsobiť iba vtedy, ak s exmanželkou znova vstúpi do emočného raportu.

Raport v teórii komunikácie označuje stav, keď osoba A hovorí niečo osobe B, a osoba B na to niečo odpovedá osobe A. Osoba A, aj osoba B sú navzájom v raporte. A nemusia sa spolu ani rozprávať, stačí, ak voči sebe navzájom prežívajú silné emócie.

Opýtal som sa Anny, čím v nej exmanželka v poslednej dobe vyvolala silné emócie. Anna odpovedala, že manželova dcéra sa pred mesiacom vrátila z návštevy od matky s kufrom plným nenávisti voči otcovi. A ju to nahnevalo – prečo exmanželka tak štve dcéru proti vlastnému otcovi?

Opýtal som sa Anny, nech porozmýšľa, prečo asi tak exmanželka štve dcéru proti otcovi. Anna sa zamyslela a začala mi vymenovávať dôvody, prečo by exmanželka mohla nenávidieť jej muža, i ju:

– Exmanželka síce po rozvode získala invalidný dôchodok, ale nemá žiadneho partnera. Jej exmanžel je zdravý, založil si novú rodinu a žije si šťastným životom.

– Za krach ich manželstva bol vinný iba exmanžel, pretože je od prírody zlý človek. Exmanželka v tom bola nevinne, pretože je svätá. Anna urobila veľmi zlú vec tým, že sa vydala za jej exmanžela a žije s ním šťastný život. Úplne tým poprela exmanželkinu verziu rozvodu.

– Exmanžel pobalamutil dcére hlavu a naviedol ju, aby zradila matku a prišla bývať k nemu a Anne.

Opýtal som sa Anny, čo by musela urobiť, aby sa na ňu exmanželka prestala hnevať. Anna a zamyslela a odpovedala, že by musela označiť svojho manžela za zlého a rozviesť sa s ním. Potom by si s exmanželkou mohli notovať, aký je ich exmanžel zlý človek. To ale Anna neurobí, pretože jej manžel jej veľmi vyhovuje.

Poradil som Anne, aby sa naučila žiť s exmanželkinou nenávisťou bez hnevu, pretože exmanželka sa už asi nezmení. Je to ako prírodný jav, ako to, že na jeseň lístie na stromoch zožltne a opadne. Neznamená to, že by Anna nemala hájiť svoje záujmy proti exmanželke a dcére z prvého manželstva. Dôležité je, aby pri tom reagovala racionálne a nie emocionálne.

Od tej konzultácie ubehli už štyri roky. Anna ma medzi tým ešte niekoľko krát navštívila s inými problémami, ale myšlienky na samovraždu sa jej už nevrátili.

Keď vás vlastné deti znenávidia – Syndróm zavrhnutia rodiča

22.09.2022

Čo môže byť bolestivejšie ako zažiť, že vás vaše deti – vaša vlastná krv – odmietajú? Povedia vám, že vás nenávidia. Hovoria, že vás už nikdy nechcú vidieť. Tvrdia, že s vami nikdy nemali láskyplný vzťah: Ani v časoch, keď ste si medzi kreslami pod dekou urobili bunker – „To bola nuda, nikdy som to nerobila rada.“ Ani vtedy, keď ste sa k sebe túlili pri [...]

Rôzne podoby post-covidového syndrómu

31.05.2021

V poslednej dobe sa na mňa začali obracať klienti, ktorí sa po prekonaní covidu cítia unavení, smutní, majú bolesti brucha, hlavy, celého tela, búšenie srdca a podobne. A hovoria, že majú postcovidový syndróm. Na mojej webovej stránke mám Test emočných blokov, ktorý je v skutočnosti testom na posttraumatickú stresovú poruchu. Po vyplnení toho testu týmto ľuďom [...]

Ruská vláda zrušila obmedzenia kvôli korone.

22.03.2021

V októbri minulého roku som telefonoval s kamarátom v Moskve. Bol ako keby ho prešiel valec, práve sa on aj jeho manželka spamätávali z korony. Prichádzajúca druhá vlna zastihla aj ich. Bol zvedavý, ako sú na tom s koronou v Moskve teraz, a tak som mu zavolal. Zaujímalo ma hlavne, čo mi povie o vakcíne Sputnik. Jeho odpoveď bola trochu sarkastická. Povedal, že vláda sa [...]

armáda usa

Americké jadrové zbrane bližšie k Slovensku? Na svojom území ich chce mať aj Poľsko

20.04.2024 12:46

Americké jadrové zbrane sú od novembra 2009 v Belgicku, Nemecku, Taliansku a Holandsku.

univerzita

Mladí Američania páchajú rekordne veľa samovrážd. Nikto presne nevie prečo

20.04.2024 11:28

"Tak veľmi si prajem, aby nám býval dal šancu mu pomôcť," hovorí Katherine Salasová zlomeným hlasom.

Italy Politics

Skrachované vzťahy šéfov vlád. Expremiér Babiš nie je jediný. Talianska líderka odkopla muža, keď sa zaliečal inej žene

20.04.2024 10:49

Rozvodom sa skončilo manželstvo už viacerých niekdajších predsedov vlád Českej republiky. A ktoré rozchody známych politikov vlani zvlášť rezonovali?

trump. súd

Muž, ktorý sa zapálil pri súdnej sieni počas procesu s Trumpom, zomrel

20.04.2024 10:37

Muž, údajne zo štátu Florida, rozdával podľa svedkov v parku letáky obsahujúce konšpiračné teórie.

Alexander Birčák

Pokojnou mysľou vyriešime každú úlohu.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 13
Celková čítanosť: 38155x
Priemerná čítanosť článkov: 2935x

Autor blogu

Kategórie