Založ si blog

Stále ma šikanujú, nevydržím v žiadnej práci, mám depresie.

„Vždy, keď si nejakú prácu nájdem, tak ma kolegyne a kolegovia začnú šikanovať a ja musím dať výpoveď.“ Povedala pani Zuzana na začiatku Skype konzultácie.

„Prvý krát sa to stalo asi pred 2 rokmi. Pracovala som v kvetinárstve, kde sa do mňa sústavne navážala kolegyňa. Pred klientami mi hovorila, že to robím zle, nech dám výpoveď, nech idem preč. Moja šéfka bola s mojou prácou spokojná, tak som jej povedala o útokoch od kolegyne. Šéfka mi na to povedala, že kolegyňa je už raz taká, že si to nemám všímať a mám si robiť svoju prácu. Mne to ale bolo veľmi nepríjemné, a tak som radšej dala výpoveď.

Našla som si prácu v kuchyni. Boli tam dobré kolegyne, ale slizký kuchár. Stále obťažoval slovne mňa aj kolegyne, až som to povedala šéfovi. Šéf mu dohovoril a kuchár so slovnými útokmi prestal. Po nejakom čase ma iný kuchár varoval, aby som sa nešla do šatne prezliekať sama, že sa na mňa ten slizký kuchár chystá. Strašne som sa ho bála a tak som radšej dala výpoveď.

Ďalšiu prácu som si našla ako čašníčka. Hostia si ma chválili, dávali mi vysoké sprepitné. Službu som mávala s kolegom, ktorý sa iba ulieval, nerobil nič a všetko nechal odmakať mňa. Keď som mu niečo povedala, tak bol na mňa strašne agresívny. Jeho agresivita sa stále zvyšovala a tak som radšej dala výpoveď.

Znova som si našla prácu v kvetinárstve. Šéfka mala v papieroch chaos, pokladňu pri preberaní služby neuzatvárala. Raz na konci smeny šéfka zistila, že v pokladni chýba 500 € a obvinila z toho mňa. Nechcela som konflikty, tak som tie peniaze radšej doplatila.

Potom u mňa nastali depresie, bola som dlhodobo práceneschopná, až mi nakoniec ukončili pracovný pomer. Chcela by som začať normálne fungovať s ľuďmi.“

Opýtal som sa Zuzany, aké má vzťahy v rodine. Povedala mi, že s mamou má napätý vzťah. Mama sa stále stará iba o sestru a brata, o ňu sa nezaujíma. A v detstve na ňu bola oveľa prísnejšia, ako na súrodencov.

Emočným indikátorom som pomeral vzťah Zuzany s jej mamou. Ich vzťah bol zaťažený maminým ohrozením života (nebezpečenstvom smrti). Tak som upravil (odblokoval) vzťah jej mamy s maminým ohrozením života. Zuzana mala pri úprave pocity, ako máva pri úprave väčšina klientov.

Potom som sa opýtal Zuzany, či sa niekedy v živote stalo, že bola spojovaná s ohrozením maminho života. Zuzana na to povedala, že áno – pri jej narodení. Jej matka mala s ňou veľmi ťažký pôrod, nakoniec jej urobili cisársky rez. Ona sama mala omotanú pupočnú šnúru okolo krku a hrozilo jej udusenie.

Obraz, ktorý sa vynoril počas konzultácie vyzeral tak, že matka pri ťažkom pôrode cítila ohrozenie na živote a vytvorila si emočný blok, ktorý zaťažil na celý život ich vzťah s dcérou, aj dcéru. Celé detstvo mala matka so Zuzanou napätý vzťah a Zuzana aj v dospelosti očakávala, že voči nej iní ľudia budú nepriateľskí.

Ten blok som v hrubých rysoch upravil (odblokoval). Na to, aby som išiel do detailov nebol čas.

Už o týždeň mi Zuzana napísala email: „Chcem sa vám poďakovať za odblokovanie a povedať vám, že som hneď po konzultácii prestala pociťovať strach. A tiež som prestala pociťovať večný hlad. Ďakujem.“

O pol roka som bol zvedavý, ako sa Zuzane darí, a tak som jej zavolal. Povedala mi, že po konzultácii sa jej stav veľmi zlepšil. Schudla o 8 kg a zakrátko si našla prácu, kde je doteraz a je tam spokojná. Potešilo ma to, pretože obvykle je treba viac konzultácií, aby sa klientov stav dlhodobo zlepšil.

Ak aj vy zažívate šikanu v práci a s tým spojené pocity úzkosti, či depresie, môže to byť spôsobené emočnými blokmi z minulosti. V takom prípade by bolo dobré využiť emočné odblokovanie – prečítajte si o ňom tu >>>.

Keď vás vlastné deti znenávidia – Syndróm zavrhnutia rodiča

22.09.2022

Čo môže byť bolestivejšie ako zažiť, že vás vaše deti – vaša vlastná krv – odmietajú? Povedia vám, že vás nenávidia. Hovoria, že vás už nikdy nechcú vidieť. Tvrdia, že s vami nikdy nemali láskyplný vzťah: Ani v časoch, keď ste si medzi kreslami pod dekou urobili bunker – „To bola nuda, nikdy som to nerobila rada.“ Ani vtedy, keď ste sa k sebe túlili pri [...]

Rôzne podoby post-covidového syndrómu

31.05.2021

V poslednej dobe sa na mňa začali obracať klienti, ktorí sa po prekonaní covidu cítia unavení, smutní, majú bolesti brucha, hlavy, celého tela, búšenie srdca a podobne. A hovoria, že majú postcovidový syndróm. Na mojej webovej stránke mám Test emočných blokov, ktorý je v skutočnosti testom na posttraumatickú stresovú poruchu. Po vyplnení toho testu týmto ľuďom [...]

Ruská vláda zrušila obmedzenia kvôli korone.

22.03.2021

V októbri minulého roku som telefonoval s kamarátom v Moskve. Bol ako keby ho prešiel valec, práve sa on aj jeho manželka spamätávali z korony. Prichádzajúca druhá vlna zastihla aj ich. Bol zvedavý, ako sú na tom s koronou v Moskve teraz, a tak som mu zavolal. Zaujímalo ma hlavne, čo mi povie o vakcíne Sputnik. Jeho odpoveď bola trochu sarkastická. Povedal, že vláda sa [...]

Rusko, Ukrajina, vojna, konflikt, Donbas

Omilostení zločinci páchajú v Rusku zverstvá. Brutálne vraždy a znásilnenia veteránov z frontu otriasli krajinou

24.04.2024 16:17

Bývalý vojak svoju obeť najskôr uškrtil a potom rozrezal jej telo na menšie časti, ktoré natlačil do dvojice kufrov. Ďalší brutálne zavraždil a znásilnil penzistku.

súdna rada výbor

Výbor odobril odvolanie členov súdnej rady, Mazák a Majerník to odmietajú

24.04.2024 15:20

Koaliční poslanci odvolávanie odôvodňujú stratou dôvery a pochybnosťami o svedomitom výkone právomocí členov.

medveď

V okolí obce Košická Belá sa vodičovi pred autom zjavil medveď

24.04.2024 14:52

Polícia vyzýva na ostražitosť a opatrnosť.

sneh, bratislava, sneženie

SHMÚ upozorňuje na sneženie na severnom Slovensku

24.04.2024 14:21

Meteorológovia vydali výstrahu prvého stupňa.

Alexander Birčák

Pokojnou mysľou vyriešime každú úlohu.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 13
Celková čítanosť: 38297x
Priemerná čítanosť článkov: 2946x

Autor blogu

Kategórie