Založ si blog

Zažívam napätie a úzkosť, aj keď nemám prečo.

„V podstate celý život žijem ako v kŕči, od malého dieťaťa zle zvládam stres, bolieva ma brucho, búši mi srdce, som plačlivá. V poslednom období som však začala pociťovať úzkosť, stiahnuté hrdlo, hrudník a arytmiu.“ Povedala mi na začiatku Skype konzultácie pani Kamila.

Úzkosť

.

„Lekárske vyšetrenia samozrejme všetky v poriadku. V noci ma trápia zlé sny. Sníva sa mi napríklad, že sa mi pred očami topí 4 ročný syn, že som niekoho zastrelila, alebo mi chce niekto ublížiť.

Vstávam už mesiac so zovretým žalúdkom, s úzkosťou a s bolesťami hlavy skoro každý deň.

Úzkosť však nemá žiadnu príčinu, respektíve neviem vôbec z čoho mám strach a nepohodlie. Mám dobrého manžela, syna, dobrú prácu, dobré vzťahy s príbuznými. Kam sa pozriem, všetko OK a ja sa napriek tomu cítim zle.

Začala som chodiť k psychológovi, zatiaľ to neprinieslo žiadne výsledky. Bojím sa, že skončím na psychiatrii. Preto hľadám možnosti, ako si pomôcť sama bez liekov, ktoré som zatiaľ odmietla užívať.“

V prípade úzkostí sa u klientov obvykle jedná o narušený vzťah s ohrozením života (smrťou). Ak má človek úspešný vzťah s ohrozením svojho života, tak akékoľvek nebezpečenstvo zvláda v pohode. Pri ohrození vybudí všetky svoje sily, aby ho prekonal a keď nebezpečenstvo pominie, zase sa upokojí a žije si svoj život normálne.

Ľudia, ktorí majú neúspešný vzťah s ohrozením života vidia nebezpečenstvo za každým rohom a žijú často celý život v neustálom napätí. Majú pocit, že každú chvíľu im ide o život.

Neúspešný vzťah s ohrozením života je spôsobený nejakou šokujúcou udalosťou, ktorá sa človeku prihodila a on ju nedokázal úspešne spracovať. Potom tú šokujúcu udalosť neustále znova a znova prežíva.

Pýtal som sa pani Kamily, aké mala detstvo, aké šokujúce udalosti v minulosti zažila. Odpovedala, že nič také extra v minulosti nezažila. Od detstva bola precitlivelá, nikdy nemala veľa kamarátov. Je príliš zodpovedná a veľmi často robila veci len preto, lebo musela.

Pomeral som emočným indikátorom vzťah pani Kamily s ohrozením života a ukázalo mi to smrť niekoho z príbuzných jej matky. Opýtal som sa jej, či niekto z maminych príbuzných zomrel tragickou smrťou.

Pani Kamila odpovedala: „Áno, mamin strýko, 5 ročný syn mojej prababky sa utopil v žumpe na záhrade. Mama to často spomínala.“

Keď som jej povedal, že príčinou jej problémov je smrť utopením, ktorou zomrel jej prastrýko, vyskočilo z nej: „A ja som nechápala, prečo sa mi stále sníva o záchodoch!“

Tu sa ukázalo, že emočné bloky môžu vzniknúť aj tak, že ich človek „zdedí“ po svojich predkoch. Mama pani Kamily jej často rozprávala príbeh o utopenom prastrýkovi a súčasne s príbehom jej odovzdala aj emočný blok s tým spojený.

Na šiestich konzultáciách sme potom upravili emočné bloky, ktoré v súvislosti so smrťou malého prastrýka zdedila pani Kamila.

Mesiac po poslednej konzultácii som jej napísal email, ako sa teraz cíti. Odpovedala:
„Mám sa dobre, už som neni labilna. Veľmi pekne ďakujem.“

Ak aj vy prežívate pocity úzkosti, napätia alebo ohrozenia, možno prišiel čas prekonať emočné bloky, ktoré vám to spôsobujú. Prečítajte si o emočnom odblokovaní viac tu >>>.

Keď vás vlastné deti znenávidia – Syndróm zavrhnutia rodiča

22.09.2022

Čo môže byť bolestivejšie ako zažiť, že vás vaše deti – vaša vlastná krv – odmietajú? Povedia vám, že vás nenávidia. Hovoria, že vás už nikdy nechcú vidieť. Tvrdia, že s vami nikdy nemali láskyplný vzťah: Ani v časoch, keď ste si medzi kreslami pod dekou urobili bunker – „To bola nuda, nikdy som to nerobila rada.“ Ani vtedy, keď ste sa k sebe túlili pri [...]

Rôzne podoby post-covidového syndrómu

31.05.2021

V poslednej dobe sa na mňa začali obracať klienti, ktorí sa po prekonaní covidu cítia unavení, smutní, majú bolesti brucha, hlavy, celého tela, búšenie srdca a podobne. A hovoria, že majú postcovidový syndróm. Na mojej webovej stránke mám Test emočných blokov, ktorý je v skutočnosti testom na posttraumatickú stresovú poruchu. Po vyplnení toho testu týmto ľuďom [...]

Ruská vláda zrušila obmedzenia kvôli korone.

22.03.2021

V októbri minulého roku som telefonoval s kamarátom v Moskve. Bol ako keby ho prešiel valec, práve sa on aj jeho manželka spamätávali z korony. Prichádzajúca druhá vlna zastihla aj ich. Bol zvedavý, ako sú na tom s koronou v Moskve teraz, a tak som mu zavolal. Zaujímalo ma hlavne, čo mi povie o vakcíne Sputnik. Jeho odpoveď bola trochu sarkastická. Povedal, že vláda sa [...]

Maďarsko polícia pobodanie péter baumann

Obeť a dvoch zranených si vyžiadal výbuchu v bytovke v Budapešti

29.03.2024 13:10

Evakuovať museli 50 ľudí.

Putin

Rutte: Vyšetrovanie ruskej propagandistickej siete je veľmi znepokojujúce

29.03.2024 12:54

Činnosť proruskej špionážnej siete vyšetruje poľská kontrarozviedka a tiež belgické či české spravodajské služby.

forró, fico, galanta

Člen predsedníctva Aliancie: Pellegriniho podporil len Forró, nie celá strana. Inak sa to čítať nedá

29.03.2024 12:00

Szabolcs Mózes pre Pravdu uviedol, že ich rozhodnutie Krisztiána Forróa zaskočilo.

Jaroslav Naď

Naď: Najväčšou výzvou pre NATO bude odolať dezinformačným útokom

29.03.2024 11:47

Podľahnutie premysleným kampaniam, na ktoré je podľa štatistík Slovensko náchylné, môže podľa Naďa oslabiť celkovú dôveru v NATO a Alianciu samotnú.

Alexander Birčák

Pokojnou mysľou vyriešime každú úlohu.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 13
Celková čítanosť: 37638x
Priemerná čítanosť článkov: 2895x

Autor blogu

Kategórie