Založ si blog

Idem na operáciu, chcem aby dobre dopadla.

„Bol som objednaný na operáciu zubov. Nemal som žiaden dôvod obávať sa nejakých komplikácií, ale aj tak som sa rozhodol, že si dám urobiť emočnú úpravu tej operácie, aby dobre dopadla. Tak som zašiel k tvojmu otcovi, aby mi to emočne upravil.“ Povedal mi Andrej, môj dlhoročný klient, ktorý najprv chodil na emočné úpravy ku môjmu otcovi a po smrti môjho otca začal chodiť ku mne.

„Tvoj otec mi urobil emočnú úpravu. Prišiel deň operácie – prehlbovali mi vestibulum – priehlbinu medzi dolnou perou a dolnými prednými zubami. Operácia trvala asi 1,5 hodiny s asi šiestimi znecitlivujúcimi injekciami. Všetko prebehlo v poriadku. Po operácii som mal v tej priehlbine taký zvláštny obväz – niečo ako stvrdnutú žuvačku, ktorá siahala okolo ďasna od jedného spodného zuba trojky po druhý spodný zub trojku. A bolo to pripevnené k zubom niťou.

Operácia prebehla v utorok, doktorka mi povedala, nech prídem na kontrolu v piatok. A vraj nech si zoberiem nejaké lieky proti bolesti, keď znecitlivenie ďasien pominie.

Vrátil som sa z ambulancie do práce a do práce som chodil až do piatku. Lieky proti bolesti som nepotreboval. V piatok som šiel na kontrolu. Zubárka bola spokojná s priebehom hojenia a opýtala sa ma, do kedy mi má vypísať maródku.

Maródku? Začudoval som sa. Veď ja chodím normálne do práce.

Zubárka mi na to povedala – „no, keď si niekto povie, že taká operácia je nepatrný zásah do organizmu, tak to prebehne ako nepatrný zásah do organizmu. O pár dní vám ten obväz sám odpadne, tak potom príďte znova na kontrolu.“

O dva dni mi obväz skutočne odpadol. Keď som pozrel do zrkadla, čo mi v tých ústach vlastne robila, skoro som odpadol aj ja. Operácia spočívala v tom, že mi lekárka odrezala ďasno od zubov od jednej spodnej trojky po druhú spodnú trojku a potlačila ho o 1 cm dole. Tak mi prehĺbila tú priehlbinu medzi perou a zubami.

Odhalené zuby po odpadnutí obväzu mi už začali obrastať novým ďasnom a vyzeralo to otrasne. Až sa mi z toho pohľadu zatočila hlava. Ešte šťastie, že som na začiatku nevedel, čo mi to tam vlastne robila, pretože to vôbec nevyzeralo ako „nepatrný zásah do organizmu“.

Ďasno sa mi aj tak rýchlo zahojilo, nemal som žiadne bolesti, všetko prebiehalo v poriadku.

Zaujímavé na celej veci je, že od vtedy všetky chirurgické zákroky na mojich zuboch prebiehajú mimoriadne hladko a bezbolestne. Aj keď mi tú úpravu emočných blokov robil tvoj otec už pred 24 rokmi.

Pred piatimi rokmi mi napríklad dávali ku koreňu zuba umelú kosť. Zubár mi 2 hodiny rezal a škrabal ďasno pod lokálnym znecitlivením. V priebehu operácie som postupne dostal asi 6 znecitlivujúcich injekcií, vždy, keď som začal pociťovať bolesť.

Po odoznení znecitlivenia som ale nepotreboval žiadne lieky proti bolesti a rana sa rýchlo zahojila. Je pravda, že som pri tom používal aj mentálnu techniku na odbúranie stresu, ktorú si ma naučil.

Keď mi pred pár mesiacmi vytrhli zub, tiež som nepotreboval po odoznení znecitlivenia žiadne lieky proti bolesti.

Keď manželke pred dvomi týždňami vytrhli zub, tri dni po zákroku brala tabletky proti bolesti, pretože ju to stále bolelo. Vtedy som si uvedomil, že to mám inak, ako iní ľudia a veľmi ma teší, že nemusím zažívať pri operáciách také bolesti ako iní ľudia.“

 

Andrejov prípad je ukážkou toho, ako môže naša psychika napomáhať hojeniu rán po úrazoch, či operáciách, alebo naopak hojeniu rád brániť. Ak nemáme stres z toho, čo sa s nami deje, tak to ide ako po masle. Ak sme z toho vystresovaní a máme s tým spojené rôzne emočné bloky, potom to hojenie prebieha s komplikáciami.

V priebehu mojej koučovacej praxe som už niekoľkým klientom  robil úpravu emočných blokov pred operáciou, alebo po nej. Aj som ich naučil mentálnu techniku na odbúranie stresu počas operácie, aby si to sami svojimi myšlienkami náhodou nezablokovali. Andrejov prípad sa mi zdá zaujímavý, pretože od jeho emočnej úpravy operácie uplynulo už 24 rokov.

Ak sa v dohľadnej dobe chystáte na nejakú operáciu, možno z toho máte silný stres. Vtedy je dobré si nechať urobiť emočné odblokovanie vašich vzťahov s tou operáciou a naučiť sa mentálne techniky na zvládanie stresu pred, počas a po operácii. Prečítajte si o emočnom odblokovaní viac na webe.

Keď vás vlastné deti znenávidia – Syndróm zavrhnutia rodiča

22.09.2022

Čo môže byť bolestivejšie ako zažiť, že vás vaše deti – vaša vlastná krv – odmietajú? Povedia vám, že vás nenávidia. Hovoria, že vás už nikdy nechcú vidieť. Tvrdia, že s vami nikdy nemali láskyplný vzťah: Ani v časoch, keď ste si medzi kreslami pod dekou urobili bunker – „To bola nuda, nikdy som to nerobila rada.“ Ani vtedy, keď ste sa k sebe túlili pri [...]

Rôzne podoby post-covidového syndrómu

31.05.2021

V poslednej dobe sa na mňa začali obracať klienti, ktorí sa po prekonaní covidu cítia unavení, smutní, majú bolesti brucha, hlavy, celého tela, búšenie srdca a podobne. A hovoria, že majú postcovidový syndróm. Na mojej webovej stránke mám Test emočných blokov, ktorý je v skutočnosti testom na posttraumatickú stresovú poruchu. Po vyplnení toho testu týmto ľuďom [...]

Ruská vláda zrušila obmedzenia kvôli korone.

22.03.2021

V októbri minulého roku som telefonoval s kamarátom v Moskve. Bol ako keby ho prešiel valec, práve sa on aj jeho manželka spamätávali z korony. Prichádzajúca druhá vlna zastihla aj ich. Bol zvedavý, ako sú na tom s koronou v Moskve teraz, a tak som mu zavolal. Zaujímalo ma hlavne, čo mi povie o vakcíne Sputnik. Jeho odpoveď bola trochu sarkastická. Povedal, že vláda sa [...]

SR Prezidentka Čaputová Úradovanie Východ Prešov Návšteva

Čaputová: Z východu som nadšená, rada sa sem vraciam

25.04.2024 21:45

Prezidentka navštívila rusínske divadlo, evanjelické gymnázium, centrum pre obete násilia či národnú kultúrnu pamiatku na Solivare.

SR Bratislava EK Vláda Jourová RTVS MK Stretnutie TK BAX

Jourová rokovala s Ficom i Šimkovičovou: Nikto si neželá, aby Slovensko prišlo o peniaze EÚ, eurokomisia má však otázky

25.04.2024 19:57

EK diskutuje s vládou o zmenách v trestnom práve, ktoré vládna koalícia napriek žiadosti komisie presadila v zrýchlenom režime.

Lukasenkova atletka

Lukašenko prezradil, kedy odíde. Ženu na čele štátu nechce, ale atlétku, ktorá neznáša dúhové farby, by podporil

25.04.2024 19:00

Alexandr Lukašenko tvrdí, že Bielorusom sa žije oveľa lepšie ako pred tromi desaťročiami. Ako vyzerá porovnanie ich finančných pomerov so Slovákmi?

Praha, masová streľba, Česko

Strelec z pražskej univerzity netrpel duševnou poruchou, motív úrady oznámia čoskoro

25.04.2024 18:21

V hlavnej budove Filozofickej fakulty UK v Prahe 21. decembra 2023 jej študent zastrelil 13 ľudí a jedna osoba neskôr zomrela v nemocnici.

Alexander Birčák

Pokojnou mysľou vyriešime každú úlohu.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 13
Celková čítanosť: 38362x
Priemerná čítanosť článkov: 2951x

Autor blogu

Kategórie